Podcast marketing

Wat is podcast marketing?

Podcast marketing is het gebruiken van een podcast om expertise uit te stralen en jezelf te promoten.

Dit bestaat uit twee delen. Promotie in een podcast en promotie van een podcast.. Hierbij is het belangrijk dat je je richt op een niche en in die niche de expert wordt.

De kern van het geheime podcast recept

Wij maken van jou een contentfabriek. Ja, je hoort het goed. Wij gaan jouw kennis en ervaring schaalbaar maken. Dit klinkt misschien eng, maar wij hebben bewezen technieken waarom dit extreem effectief is.

Podcast marketing is de manier om expertise uit te stralen en jouw doelgroep te bereiken. Wij zetten podcasts in als grondstof voor de contentfabriek van bedrijven om online hun business neer te zetten. Als je podcasts produceert als een fabriek dan kun je echt impact maken. Een podcast inzetten als contentfabriek? Ik hoor je al zeggen wat zonde. Niets is minder waar!

Als je 24 podcasts maakt in een jaar kun je hier 72 socialmedia posts van maken en 24 e-mails voor je e-mailmarketing. Je bereikt jouw doelgroep veel beter en sneller met een stukje content. Extreem efficiënt dus.

In organisaties zijn er een paar mensen die echt diepgaande expertise hebben. Deze mensen zijn vaak druk en vliegen van probleem naar probleem. Het zijn juist deze mensen die het meest geschikt zijn om kennis te maken en ook kennis te delen met de rest van de organisatie en potentiële klanten. De truc is dat je om deze mensen een fabriek bouwt waardoor je hun inhoudelijke content om kan zetten in hapklare marketing brokjes. 

Bedenk een service van 24 onderwerpen waarmee je mensen tot een bepaald doel wilt laten komen. Wij helpen experts om de #1 in hun niche te worden en de eerste stap voor ons is welke 24 dingen mensen moeten weten om dit onderwerp te begrijpen en ook uit te voeren.  

Je hebt nu 24 podcast opnames staan waarbij met camera en audio de kennis van de experts wordt opgenomen. Deze kennis kun je vervolgens verwerken in:

24 podcasts

72 video shorts 

4 Downloadbare e-books

24 E-mails voor email marketing 

Door deze structuur vooraf uit te denken kun je makkelijk mensen aansturen en uitwerken. 

Door je podcast productie op een gestandaardiseerde manier te produceren kun je herhaaldelijk volgens hetzelfde format je productie draaien. Hierdoor kun je marketing uitvoeren als een fabriek en alles schaalbaar 

Succesvolle contentfabrieken

Robert Stamboliev
Robert Stamboliev Founder Learn Voice Dialogue
Lees verder
Makkelijk parkeren en er is een restaurant aanwezig waardoor ik van alle gemakken ben voorzien.
Rick de Rijk
Rick de RijkEigenaar Gooiconsult
Lees verder
Een warm, professioneel, plezierig ontwrichtend samenspel tussen bijzondere mensen in een professionele en prettige omgeving.
Rinze de Leeuw
Rinze de Leeuw Owner Coolplant
Lees verder
Wij hebben de coolplant high-end muur geplaatst. Wat een gaaf project is dit geworden.

Werkende marketing tips & technieken voor podcasts

Niemand houdt van sales mannen die lopen te hunten naar jouw gegevens. Maar wat als jij iemand contact als gast voor jouw podcast? De drempel voor de gast is lager en je kunt 1 op 1 sparren.

Wordt gezien als een expert door gezien te worden met experts. Hiermee straal je expertise uit en bind je volgers.

Je expertpositie wordt versterkt en bindt nieuwe volgers.

Nodig experts uit en vraag een nieuwe gast via jouw huidige gast. Experts kennen experts. Zo maak je gebruik van iemand anders zijn netwerk, lekker efficiënt dus.

Maak je content persoonlijk om een emotionele connectie aan te gaan met jouw doelgroep. Zo zullen ze jou als expert zien en zullen ze gevoel ontwikkelen bij jou, waardoor je een verbinding krijgt met jouw doelgroep. En dat is wat je wil!

Stuur de podcast naar jouw email lijst en maak het onderdeel van jouw marketing. Het moet de centrale spil in jouw marketing worden.

LinkedIn is de manier om jouw podcast te promoten. Maak daarom van jouw podcast kleine stukjes content, shorts, om jouw podcast te delen. Deel deze short op LinkedIn met een call to action en een verwijzing naar jouw hele podcast. Zo bereik je jouw doelgroep en gebruik je jouw podcast als nieuwe content.

Deel jouw podcast op de online kanalen waar jouw doelgroep aanwezig is. Zo ben je vindbaar en zichtbaar voor jouw doelgroep en kun je jouw expertise uitstralen.

Ben jij opzoek naar een website webshop of e-learning?

Website

Korte intro over het pakket, Vervolgens de inhoud er onder.

Webshop

Korte intro over het pakket, Vervolgens de inhoud er onder.

E-learning

Korte intro over het pakket, Vervolgens de inhoud er onder.

Met het versturen van dit formulier geeft u toestemming aan ons om via deze gegevens contact met u te zoeken. Wilt u weten hoe wij met uw ingevulde gegevens omgaan, lees hier onze privacyverklaring.

Wij streven ernaar binnen 24 uur te reageren.

Stel jouw vraag
1
Vraag het onze podcast expert
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren podcastmaker Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)